Sista oktober!

Nu har vi varit hemma över en vecka, att åka från 30+ till typ 10+ vart ju inte det roligaste! Men man anpassar och vänjer sig fort så nu känns de nästan som man inte varit borta!

Att vi skulle på ultraljud dagen efter vi kom hem gjorde ju det hela lite lättare.
Vilken känsla att se att de faktiskt är något där inne som dessutom rör sig som bara den, och till min stora lycka vart de till och med en bebis, man kan ju inte vara säker förren man sett de!

Igår vart jag på min första gravidyoga klass, det vart bra och jag tror jag kommer uppskatta det jag lär mig längre in i graviditeten. Måste även jobba på de där med att slappna av och lugna ner sig, får se hur de går!

Nu ska jag bege mig till jobbet, ikväll blir de fredagsmys själv då D ska på AW!

Regn och sol!

Vaknade inatt av storm, regn, blåst och åska...

Imorse när vi gick upp regnade de fortfarande, motvilligt gick vi upp och åt frukost och hoppades att de skulle vända. Men efter en promenad i ösregn vart inte humöret på topp....

Tillslut sprack de upp och snabbt bytte vi om för att lägga oss vid poolen, någon timme senare molande de igen, bara att packa ihop och gå upp.

Efter någon timmes depp bytte vi om för en sväng på stan, i hissen (som är i glas med utsikt över pool) insåg vi att vädret vart toppen igen, tillbaka till rummet, svida om och ner till poolen!
1,5 timmar senare började de regna och vi gav upp för denna dag!

David är nere och tränar och jag sitter och äter vindruvor, efter en humördipp från min sida pga av utebliven lunch resulterade nog i att han tyckte det vart lite skönt att vara själv ;)

Läsning!

Gårdagen bjöd inte alls på tapas utan det blev fisk för min del och kött för David!
Som vanligt proppmätta när vi rullade tillbaka till hotellet!

Vi har idag hängt vid poolen, ett avbrott då molnen kom och sedan efter lite shopping och lunch tillbaka vid poolen. Jag har mått lite sådär så jag passade på att sova och sedan blev de lite bad!

Läste klart Livet efter dig, rekommenderades av Angelica, och vilken bra bok! Dock glad att jag läste ut den på balkongen imorse och inte vid poolen!

Nu ska vi ut "på stan" en sväng!

Motion!

Imorse vart de inte toppen väder så efter frukost begav vi oss ut på en PW påstå 1,5 timme!

Väl tillbaka på hotellet hade solen tittat fram så vi spenderade några timmar vid poolen, lagom tills vi packade ihop började de regna!

Vi slappade på rummet innan vi gick ut för lite lunch, tillbaka och slappa lite till innan D skulle gymma, jag följde med som sällskap!

Nu ska vi ut och äta, tror minsann se vankas tapas!

Lunch (skinkan ser äckligare ut än den var)

Sommar och sol!

Efter att igår gått upp 4.45 och anlända på hotellet vid 19, blev det en ganska tidig kväll!

Vi packade upp väskorna, bytte om och begav oss sedan ut på middagsjakt, längs strandpromenaden hittade vi ett ställe!
Till middag blev de fisk och skaldjurspaella!

Efter frukost idag vilade vi lite i solen på balkongen, innan vi begav oss till poole !

Nu ska vi ut och äta!

VACAY!!

Igår klockan 16 stämplade jag ut och gick på semester!

Bort från mörkret, ösregnet, åska och blixtar!
Nu sitter vi på tåget till Köpenhamn för att hoppa på flyget som ska ta oss till Malaga, därifrån ska vi sedan ta oss till Marbella där vi ska spendera de komma de 2VECKORNA!!!
Skönt med ledighet, när hade man 2 veckor i rad senast?
Känns som att vi ska vara borta i en evighet.

Hösten är här!

Första oktoberveckan är igång och hösten har verkligen kommit!
Inte mig emot, tycker hösten är jätte mysig, skönt att få klä på sig mysiga koftor och snygga höstskor!

Sov apdåligt inatt, mådde piss igår kväll så de vart nog de, såg ut som sju svåra år imorse, mascaran gjorde de lite bättre iaf!

Jobbdagen gick trots allt bra, mötte sedan upp D för att växla lite och sedan fixa lite annat!

Fick ringt Ikea idag och fråga om soffbordet, verkar som dom börjar få ordning på leveranserna så nu ska de inte vara lika svårt att få tag på!

Resten av eftermiddagen/kvällen har gått till att packa och tvätta!

Inte alls lång telefonkö hos Ikea...

Dags att sova, imon vankas de frukostmöte med jobbet på Mignon!

Mölltorp och 25!

Igår bar de av upp till Mölltorp och Utstenarna! De grillades korv till lunch, lektes, pratades, klipptes och mystes!

Förrätt åts i det ny byggda orangeriet, min farbror kan han!
Middagen åts senare inne och innan dess hanns de även med att skina iväg en lykta i mammas ära!

Vaknade vid 6, Molly satt i rummet utanför och sjöng. Vid 6.40 gav jag upp och bytte av Johanna så jag och Mollsan hängde framför Barnkanalen och åt skinka! Inte långt därefter kom Angelica och senare trillade dom ner en och en!

Åts god frukost i lugn och ro, fick en fint uppdukad bricka och paket!

Efter frukosten begav vi oss alla in till Karlsborg för en promenix!

Tillbaka i Mölltorp blev de lek innan lunchen serverades följt av tårta och skönsång!

Har haft en toppen dag och blivit fint uppvaktad!
Helt slut efter helgen ligger jag nu ner bäddad i sängen och kollar på Pelle Svanslös, kanske lyckas jag hålla mig vaken tills David kommer hem, saknar honom ganska mycket så hoppas!!

Fredag på Morkullegatan!

Började morgonen med en sväng på stan, fixade lite grejer på H&M och hämtade ett par skor.

Vart en del att göra på jobbet, vilket inneburit att dagen gått jätte fort, när klockan slog 18 och det vart dags att stäng gick jag äntligen på helg!

Kvällen har spenderats på Morkullegatan med mina fina vänner. Massa bus, kramar, prat, skratt och bebisgos!

Nu är det dags att sova, ny dag imon!

Holger Sixten Jakob

I söndags vart de dags att döpa Holger, som fick namnet Holger Sixten Jakob. Jag och David hade äran att få vara gudföräldrar/faddrar till detta lilla under!

Det vart ett jätte mysigt dop, med en väldigt bra präst och Holger skötte sig alldeles utmärkt!

Efter dopet bjöds de på goda pajer och tårta för att fira den stora dagen!

Allt vart jätte bra ordnat och stämningen vart på topp! Lyckan att få äran att vara fina Holgers gudföräldrar sitter fortfarande i och jag är så glad att jag har så fina människor runt mig och som låter mig vara en del av deras liv!

Glömde helt ta kort under denna dag, hann ta kort på tårtorna innan jag åkte hemifrån och tacka vet jag Facebook, lånade några bilder av Johannas mamma Anki!

Äntligen!

Idag vart äntligen dagen här, dagen då vi skulle hämta våran bil!!

Efter en genomgång av alla knappar, spakar och finesser och lite på skrivning av papper vart bilen våran och vi körde en liten sväng!

Hämtade bland annat ett paket, årets andra beställda vinter jacka, denna kändes inte heller helt hundra!

Men lyckan av bilen gör liksom att de med jackan inte stör mig alls, helt fantastiskt vad glad man kan bli av saker!