Lördag!

Lördagen är redan slut, dagen har sprungit förbi!

Jag har ledig lördag och tänkte mig en sovmorgon, men David vaknade vid 7 vilket innebär att jag med vaknade då. Vid 7.30 gick vi upp!

Scones frukost stod på schemat, så jag bakade och David fixade resten under tiden!

Efter att besvikelsen över att det inte vart Jesper Börjesson som höll i Nyhetsmorgon imorse (han är alltid ledig när jag är ledig?!) så blev de en apgod och toppen mysig frukost!
Efter frukost följt av lite vila åkte vi och tvättade bilen!

Efter att David tränat hann vi kolla på 2 avsnitt Nurse Jackie innan han begav sig till jobbet.
Jag passade på att baka, blev jordnötskakor, dom vart goda men inte lika goda som jag hoppades på!

Efter lite middag och soffhäng traskade jag upp till Morkullegatan där det vankades mello, bebis mys, lek och mys med Alfons och såklart häng med Johanna och Coffe!

David hämtade upp mig på väg hem från jobbet och nu ligger vi i sängen och kollar på Nurse Jackie, snart dags att sova!

Gårdagen!

I måndags efter jobbet tog jag en promenad med Johanna och Pelle, vi har lite dålig koll på vart vi är så vi mest bara går och rätt var de är så har vi gått över 1 och 1/2 timme!
Ska jag gå så långt får jag nog ha både bälte och stödstrumpor för shit vad de kändes efter åt, men en alvedon efter att jag vaknat under natten gjorde att jag kunde sova bra!

Igår efter frukost anlände min saknade Louise! Då vi inte setts på länge hade vi massa att ta igen!
Efter häng hemma begav vi oss ner till biblioteket där de vankades både lunch och fika efteråt, sedan ett besök på MVC!
Bebis följer sin kurva så de är bra, dock hade jag lite högt blodtryck så ska tillbaka på fredag igen för en koll!

Vi tog oss en sväng på stan, sedan körde vi bort till Pompone! Som jag tänkte älskade Louise butiken lika mycket som mig! Efter lång tid där tog vi en lite sväng innan jag släppte av henne på stationen!

Alltid lika tråkigt när våra dagar tar slut, men snart flyttar hon till Halmstad och jag går hem från jobbet så då borde de finnas mer tid åt oss!

Nähä, dags att äta upp frullen och bege sig till jobbet, frukost shopping 7.30-9.30 med 25% på hela köpet står på schemat!

Jobba, handla, tvätta!

Efter en lugn dag på jobbet, som ändå gick ganska fort, begav jag mig till Hajen för att veckohandla!
Ganska mycket folk men de gick ganska smidigt ändå.

På schemat stod sedan tvättid 16-20 så jag har sprungit upp och ner och in och ut, men allt blev tvättat och torrt. Fick till och med tvättat våra sängkläder!

När tvätten vart klar landade jag i soffan där kvällen spenderades. Jag är så trött men kommer ändå inte riktigt till ro.. David är i Köpenhamn så de innebär att jag sover själv inatt, något jag fortfarande inte gillar överdrivet mycket.

Men att jag är så trött så jag knappt vet vad jag heter underlättar säkert!

Energi?

Jag är helt slut, haft en apdålig natt. Vaknade av en suruppstöttning vid 3 så de vart ju bara att springa till toaletten!
Sen höll de på i någon timma, tillsammans med halsbränna, men efter vatten och tabletter kunde jag somna om, men de blir liksom inte samma sömn.

Men de är bara att göra de bästa av de, en lördag på jobbet med teresia är faktiskt inte fy skam de!

MVC, jobb och mys!

Det gick bra på MVC imorse, mitt blodtryck såg bättre ut och ultraljudet såg också jätte bra ut!
Inte jätte "kul" läkare, han jag vart hos förra veckan vart lite mer avslappnad! När jag sedan inte kom ihåg vilken vecka jag är i även fast de är första barnet, då brukar kan ju (tydligen) ha stenkoll blev jag lite nervig men jag visste minsann när bebis "ska" födas, det räddade upp situationen lite!
Bebisen är liten men inte "farligt" liten så "jag får fortsätta vara gravid" som läkaren uttryckte de!

Efter de besöket (vart klar vid 9) låg jag bara på soffan i 2 timmar, huvudvärk och helt slut, säkert lite oro som släppte iom UL!

Jobb dagen gick bra, väldigt lugnt så de är tur att vi får massa nya varor!

Väl hemma möttes jag av en dammsugen lägenhet och tändaöjus! Vi gjorde klart maten ihop och sedan kollade vi såklart på På spåret finalen!

Nu är de sovdags, D laddar inför ett dygn i Köpenhamn och jag för en jobbhelg!

Tiden springer fram, snart har vi en bebis utanför magen

Torsdag!

Då vart torsdagen över, vi ligger i sängen och kollar på Nurse Jackie!

Jobbdagen har gått undan, mycket vårnyheter som ska fram och så vart de jag och Teresia då går tiden alltid fort!

Efter jobbet städade jag lite, alltid skönt att ha de städat inför helgen.
Sedan mötte jag upp Johanna och Pelle för en härlig med något kall promenad! Som vanligt massa att prata om!

Kvällen spenderades i soffan, foglossning och huvudvärk är en härlig kombination!

Morgondagen börjar med ett besök hos läkaren för UL, sen jobb 12-18 och efter de fredagshäng med min kärlek!

Jobb, MVC och promenix

Jobb 9.30-15.30 idag, väldigt lugnt med kunder men massa vårnytt att packa upp så vi hade att göra!

16.00 hade jag tid hos MVC, allt ser bra ut förutom måttet (men jag vart ju där i fredags senast så de vart inte så konstigt) och då vår nästa tid är om 2 veckor blir de en extra "mät tid" på fredag eller måndag!
Hade lite högre blodtryck än jag brukar men höll sig ändå inom ramarna för inte för högt, men de får väl kollas nästa gång med!

Efter detta kom Chrostoffer hit och hjälpte David att få slängt våran tvättmaskin som varit sönder i några månader, så himla skönt att bli av med den, en himla lättnad för min del!

Bytte om för en sväng till gymet men då hörde Johanna av sig för promenad och de lockade så klart mer än gymet! En timme promenad och massa prat senare vart jag hemma!

Kvällen har spenderats i soffan, en mindre bra "fog dag"... Men de är bara att gilla läget, hoppas på att sova bort det värsta nu!

Ledig måndag!

Idag har jag varit ledig, började med lång frukost framför ett avsnitt Blacklist!
Sedan plockade jag undan lite innan jag begav mig ut en sväng på stan.

Gick förbi Kustbageriet där jag köpte med mig semlor som jag tog med mig upp till Johanna! Efter lång fika röjde Holger runt, vi snicksnackade och hängde tvätt innan hon begav sig iväg och hämtade Alfons. Effer lite lek med honom och häng framför Pippi körde dom hem mig på väg till bua!

Semla med vaniljkräm

Under kvällen har vi kopplat ur tvättmaskinen, medan D tränade tömde jag den på vatten innan vi begav oss ut på 1 timmes promenad!

Nu ligger vi i sängen och kollar på Nurse Jackie innan de är dags att sova.

Helgen!

Redan söndag kväll, tiden springer verkligen iväg!

Besöket på MVC gick bra i fredags, hade växt 1cm!
Efter jobbet tränade jag, sedan vek jag tvätt och fixade lite innan David kom hem lagom till På spåret, han lagade även då kvällens middag, hamburgare!

Igår jobbade jag, dagen gick jätte fort och vips vart de dags att stänga och gå hem!
Vi gick till kvantum men dom hade inte de vi skulle ha så de blev en utflykt till Coop!
Lördags kvällen spenderades med min kärlek med 3 rätters och mys i soffan framför Mello!

Kantarellmacka

D grillade

Sötpotatis strips, grillat kött och aioli

Marängsviss

En toppen mysig kväll med jätte god mat!

Imorse åkte vi och handlade och sedan blev de frulle framför Nyhetsmorgon!
Vid 12 begav vi oss till gymmet för lite träning.

Efter detta duschade jag och hämtade sedan upp Johanna för en tur till Ikea!
En toppen eftermiddag med min fina vän som avslutades på Donken med kaffe och glass!

Resten av söndagen har spenderats i soffan, vi har kollat på lite serier, ätit middag och ligger nu i sängen för att sova!

Besök på Förlossning/BB!

Har en riktigt lyx vecka ch jobbar 9.30-16 hela veckan! Detta beror ju iofs på att jag fått byta en del pass för föräldragrupp och sånt, men jag passar på och njuter!

Idag stod besök på Förlossning/BB på schemat, mellan 18-19 vart vi där och blev runt guidade!
Vart bra upplägg att göra detta idag, dagen efter vi gått genom förlossning i stora drag i föräldragruppen, det gjorde ju att man tog in allt lite bättre och hängde med mer utan att bli allt för trött i huvudet!
Skönt att ha sett de och veta vart man ska ta vägen när de väl är dags!

Efter detta vankades de middag, torsdags middag, alltså ärtsoppa och pannkakor!

Hallon, turkisk yoghurt och lite honung

Vid 22 åkte David till jobbet och sen dess har jag städat lite och sorterat tvätt, nu ligger jag i sängen och ska sova!
Imon jobbar jag 9.30-16, under lunchen ska jag till MVC för mätning av magen, hoppas på att den växt iaf lite!

Föräldragrupp

Idag jobbade jag 9.30-16, helt galet lugnt men dagen gick ändå ganska fort!

Hann hem en sväng och åt lite mellis innan vi gick över till vårdcentralen för våran andra föräldragruppsträff!
Lite avslappning, nypningar men även massa om de olika bedövningarna och film stod på schemat idag!

Efter detta begav vi oss hemåt, lagade mat och kollade sedan på Mästerkocken och Biggest looser innan David åkte till jobbet!

Ett avsnitt PLL senare ligger jag nu i sängen, är aptrött så hoppas på att somna ganska snabbt trots att jag är ensam.

Imon vankas de jobb följt av besök på Förlossningen!

Gekås och promenad!

Igår kväll kom mamma hit, vi åt middag och kollade på film, sedan sov hon sjävklart över!

Imorse efter frukost och ett besök på Gästis begav vi oss till Gekås, mamma vart så impad över mitt lamp fynd!
Vart inte så mycket folk så vi kunde gå runt i lugn och ro, hann även med en lunch där inne!
Typ 4 timmar senare satt vi i bilen påväg till Limabcka och förrådet, 1 timme senare hade vi fullt mammas bil med porslin/jul- och påsksaker och en matta.
Vi körde sedan in till stan igen, mamma släppte av mig innan hon begav sig hemåt!

Svidande om och förberedde middagen innan jag mötte upp Johanna och Pelle där en kvälls promenad, 1 tim 45 min vart vi ute, kändes typ som 30 min, men så är de när man har mycket att prata om!

Efter att jag lagat middag parkerade jag mig i soffan, passande nog lagom till Biggest Looser började!

Fiskpinnar och potatismos

Nu ligger jag i sängen och ska snart sova, helt slut som människa, man blir trött av att vara ledig!

Solig söndag!

Vaknade upp till en solig vårig söndagmorgon vid 8!
Jag och D begav oss genast till Hajen för veckohandling, innan de åkte vi och spolade av bilen!

Väl hemma blev de en lång frukost med baugetter, te, kaffe och juice!

Sedan städade jag förrådet vi har i lägenheten, så himla skönt, de har legat som ett moln över mig länge!

Sedan begav vi oss ut på en promenad, som blev jätte lång, nästan 1 mil!
Efter den blev de te, film och mellis i soffan!

Efter filmen lagade vi middag tillsammans som vi åt i köket för omväxlingsskull!
Åt en ny kycklinggryta som vart jätte god! Resten av kvällen spenderades i soffan innan vi nu avslutar med kite SATC i sängen!

Tvätt, mvc och mys!

Min lediga fredag kuckade igång med tvättid 8 imorse, efter 2 vändor dit begav jag mig till MVC för att kolla magmåttet, ingen förändring sen de senaste mätningarna.
Fick träffa läkaren som gjorde ultraljud, bebis vart helvild så det tog ganska lång tid innan han fick alla olika mått plus att en elev vart där och övade lite, kollade även blodtryck, urinprov och CTG (tror jag det hette) och allt såg bra ut, men sak ändå dit om en vecka för att kolla måttet igen!

2 timmar senare (!) vart jag tillbaka hemma och hann med de sista med tvätten, man vill ju inte få arga grannar efter sig!

Sen åt jag lunch, la in all tvätt och kollade på ett avsnitt PLL och ett avsnitt Blacklist!
Medan D sedan vart och tränade började jag rensa mina garderober, hann med en hel och liten på den andra innan en fruktansvärd illamåendevåg kom och jag fick lägga mig och vila!

Jag och D tog sedan en promenad innan vi lagade middag och parkerade oss i soffan framför På spåret, Skavlan och 2 avsnitt Nurse Jackie!

Nu är de dags att sova, imon väntar en dag på jobbet!

Onsdag och torsdag!

Gårdagen bjöd på en rätt seg dag på jobbet, det märks att de är februari!

Efter jobbet vart jag och D på våran första föräldragrupp, i det stora hela tycker jag de vart bra, dock känns 2 Tim och 15 min väldigt länge, inte helt lätt att hålla fokus hela tiden.

Efter detta begav jag mig till Nami för middag med Sara och Teresia! Vi åt supergod mat och hade jätte trevligt! Jag fick även en present (!) fyllde år i oktober och blev igår bjuden på både middag och fick fin present, nämligen Superlicious, en bok jag velat ha länge, något som Teresia lagt på minnet!

Idag jobbade jag 9.30-16, ännu mindre att göra idag så den kändes rätt lång.
När jag kom hem överraskade D med en semlewrap, den glädjen!

Den vart god, men ganska mäktig!

Efter detta städade jag lite och sedan tog jag mig i kragen och gick till gymmet!
Har haft ont i halsen och varit allmänt vissen ganska länge, men då de inte verkar släppa helt är de lika bra att köra igång lite så man inte tappar de helt!

Under kvällen har vi lagat middag, kollat på tv och bakat!

Imon väntar en ledig dag med tvätt tid, MVC besök och läkarbesök!

Gekås och jobb!

Igår efter jobbet hämtade jag upp Johanna och vi begav oss till gekås, det vart typ inget folk så vi gick runt i våran egna lilla värld, kollade på allt vi ville, tappade bort vagnen några gånger för att sedan hitta den igen, same old same old som man brukar säga!

Jag fick handlat en del saker, men mitt bästa fynd vart en lampa!

Idag började jag 12, skulle tränat innan men vaknade upp med huvud och halsont så de vart inget med de!

Full rulle på jobbet, fått massa ny saker som skulle upp!

Ska försöka sova, möte imorgonbitti ch sedan vårat första föräldragrupp möte efter jobbet och efter de ska jag ut och äta med jobbet!

Februari!

Så vart helgen slut och så även första dagen i februari!

Igår vankades de frukost i Skällinge, vi köpte med oss frallor från Kustbageriet, som åts till Melodikrysset!
Vid 12.30 begav vi oss hemåt igen, jag gjorde några ärenden på stan och D fick dammsuga lite!

Under eftermiddagen/kvällen ockuperades vardagsrummet av D och hans vänner, jag höll mig i sovrummet med film och godis, inte mig emot alls!

Jag vaknade aningens piggare än D imorse och efter lite frukost mötte jag upp Johanna och Holger för en promenad i det friska februarivädret!
Följde sedan med dom hem där de bjöds på kaffe och bullar innan jag begav mig till Hajen för veckohandling!

Resten av eftermiddagen/kvällen har spenderats i soffan, förutom när kvällens middag tillagades, tillsammans med hjärtat mitt!

Har haft en toppen ledig helg och en toppen söndag med häng med min fina vän med familj och mys med min kärlek, tror inte den kunde blivit bättre!

Nu har jag samlat energi inför kommande veckas jobb!