Kräm och mousse!

Sparkade igång dagen vid 8 som vanligt, började med att göra vaniljkräm till söndagens tårtor, den blev apgod!

Jobb 11-18.05, gick toppen, löningen gjorde sig påmind så äntligen hade vi lite att göra!

Väl hemma inser jag att jag inte har någon nyckel, paniken och ilskan gör sig påmind samtidigt som jag ringer Angelica som tack gode Gud har våran extra nyckel hemma hos sig, fick den dessutom hemlevererad! Tusen tack!

Gjorde hallonmousse även den till helgen tårtor, den blev med apgod!
Diskade upp, fixade med tvätt och fick iordning lite i göstrummet innan jag vid 20 parkerade mig i soffan för kvällen!

Ligger och väntar på att D ska komma hem så jag kan somna!

Halva veckan!

Onsdagen är redan slut, vet inte vart all tid tar vägen...

I måndags vart jag ledig, huvudvärk som vanligt men samlade kraft och tog tag i det dåliga samvetet, förrådet! Det blev inte alls som jag tänkt, får kanske mäta bättre nästa gång...
Vart även hos optikern, synen hade försämrats lite men inte så mycket så jag kör på samma glajjor.

Igår hade jag med huvudvärk, gick som vanligt upp vid 8, fixade lite och åt frulle, 10.30-11.30 försökte jag sova bort huvudvärken, men den vart typ värre efter de..
Begav mig till jobbet, jobbade 12-14.30 (skulle varit ledig men hoppade in en sväng).
Efter jobbet handlade jag och gjorde sugarpaste till söndagens tårtor!
Sen dog jag lite, ont över allt, gnällig som få och känslan av att bara vilja sätta sig ner och gråta!

Denna morgon bjöd på frukost shopping på H&M, fick köpt brallor, strumpbyxor och trosor. Frukosten intogs hemma tillsammans med Mathilda som jag hittade där, följt av ännu mer sugarpaste görande!
Jobb 11-18.05, sen dess har jag gjort tårtbottnar och röjt efter mig i köket mer har jag inte hunnit!

Huvudvärken jag vaknade med försvann vid 9.30 och har varit nästan helt borta sen dess, minns inte när jag vart utan huvudvärk så här länge....

Ligger i sängen och väntar på att min babe ska komma från jobbet så jag kan säga godnatt till honom!

Helgen är här!

Igår vart jag ledig, vid 9.15 hämtade Johanna upp mig och vi begav oss till kungsmässan!
Vi lyckades hitta de vi skulle, kläder till Holger och Alfons så vi belönade oss med en riktigt lång fika på espresso house innan vi begav oss hemåt!

Efter kvällsvilan (försöka bli av med huvudvärken) åkte jag och D ut till Skällinge där de vankades kräftis!
En mycket trevlig kväll!

Idag har jag jobbat, vart väldigt lugnt.
Efter jobbet fixade jag lite hemma, storhandlade och somnade sedan på soffan!
Kvällens har spenderats på Morkullegatan, hämtmat från Sibylla, godis, chips, läsk och massa bus och mys har det blivit!

Nu ska jag sova, imon vankas de jobb på Kungsmässan!

Onsdagsfika!

Jobb 9.30-16 idag, världens jävla huvudvärk såg ut som sju svåra år! Inser efter några veckors huvudvärk att de är ohållbart och ska därför boka en synundersökning, får börja någonstans och det känns som rätt ände!

En lugn dag på jobbet och strax innan hemgång släppte huvudvärken, tur vart väl de för strax efter jag kommit hem anlände familjen Skog/Johnsen och de vankades fika! D hade bakat en päronkaka/päronpaj, mycket gott och väldigt mättande!
Efter massa lek,bus och bebisgos åkte vännerna hem och vi lagade mat. Mättnaden sen pajen satt i så åt inte så mycket!

D har åkt till jobbet så jag ska försöka somna själv... Hoppas för allt i världen att jag kan somna hem när han kommer hem imorgonbitti, tänkte unna mig en sovmorgon!

Tisdag!

Idag stod jobb mellan 12-18 på schemat så jag tog mig en sväng till gymmet vid 8. Försöker hitta motivationen någonstans, men går man iaf dit kommer den kanske till slut!

Hann äta frukost med min kärlek (!!) innan han drog till gymmet.

Kvällen har spenderats med att laga middag, ligga i soffan och kolla på tv och ett samtal med juvliga Julia!

Alldeles strax kommer David hem, så ska hålla mig vaken till dess så vi hinner säga godnatt!

Bra start!

Idag jobbade jag 10-16, väldigt lugn dag men vi byggde om så dagen gick fort ändå!

Efter jobbet gick jag hem och vilade, skulle gjort naglar men kunden blev sjuk, ganska skönt då jag inte kände mig helt hundra!

Fastnade framför Sofias änglar, efter att jag gråtit i min ensamhet till det ställde jag mig och stekte pannkisar!
Mötte sedan upp Johanna och Pelle, vi vandrade runt, väl hemma resulterade de i en promenad på 2 timmar! Det dövar de dåliga samvetet lite över att jag tränat väldigt dålig det senaste.

Efter denna uppfriskande promenad la jag mig på soffan, åt kvällis och kollade på tv!

Nu kom D hem, dags att säga godnatt och sova!

Härliga söndag!

Jag älskar söndagar, det är något speciellt med söndagar. Däremot kände jag såhär efter en ledig helg lite ångest inför kommande jobbveckan, de är alltid skönt att vara ledig och när man väl kännt den känslan är det svårt att vilja släppa den!

Vaknade iaf 7.30 imorse, begav mig då till hajen för veckohandling! Hemma blev det sedan frulle framför Nyhetsmorgon!

Mötte sedan upp fam Skog/Johnsen efter att dom röstat begav vi oss hem till dom, de bjöds på fika och massa lek, bus och prat!
Tack fina ni!

Hemma möttes jag av en trött David, vi förberedde middagen innan han tränade och jag gick och mötte upp Louise, min älskade saknade Louise! Äntligen fick vi setts igen!! Trots att de vart över 1 år sedan sist (?!!) kändes allt som vanligt och kvällen gick i rasande fart!

Vinkade sedan av Louise vid tåget och sedan hem och parkera mig i soffan!

Har verkligen haft en toppen helg, vill inte att den ska ta slut! Men som tur väl är kommer de fler!!

Ledig lördag!

Första lediga lördagen på länge och jag känner verkligen att jag fått ut så mycket som möjligt av den!

Började morgonen med en promenix längs strandpromenaden och apelviken, följt av en dusch och välförtjänt frukost.
Efter lite piff begav jag mig ner till stan, mötte upp Angelica och Johan och senare även Mirja, det vankades lunch på Big Boys följt av shopping, iaf för Angelica!

Efter en sväng på stan åkte vi till 3 toppar, väl framme i kassan fick vi reda på att dom inte hade mjukglass så vi begav oss till stan och Kulingen där dom hade mjukglass, dessa åts i bilen.

Väl hemma däckade jag i soffan i 1 1/2 timme, sedan lagade jag och D middag, resten av kvällen har spenderats i soffan!

Har verkligen haft en toppen lördag, det bjuds även på solsken, något som inte är jätte vanligt när jag är ledig!

Ikea!

Imorse kom Emelie hit på lite frukost, efter mycket prat kom vi på den briljanta iden att ett Ikea besök vore passande!

Sagt och gjort, några timmar har spenderats på Ikea där det knappt vart något folk när vi var där så vi kunde i lugn och ro kolla på allt!

Fick äntligen köpt förvaring till våran klädkammare, så imon har jag fullt upp!

Tack Emelie för en toppen dag!

Mamma 50 år!

Idag är ingen vanlig dag för idag är mammas 50 årsdag!

Detta firades med fördrink på Gästis takterass och sedan middag nere i restaurangen!
En toppen trevlig kväll med trevligt sällskap, samtal, massa skratt och bus med Lion och Molly!

Grattis bästa mamma!

Ledig måndag!

Idag tog jag mig äntligen till gymet, det tar emot när man jobbar som en tok och de är ju inte svårt att hitta ursäkter, men idag vart de dags!

Efter de hann jag hem och duscha innan jag gick till Grön skönhet där de väntades 55 min massage, tack så in i bänken mycket mamma och Mathilda!

Snurrig och mör däckade jag i soffan efter lunch, men på kvällen tog jag och Johanna oss ut på en riktigt långpromenad i sensommar värmen!

Skulle vart ledig imon med men då alla andra gått och blivit sjuka är de bara att planera om och glatt gå till jobbet imon!

Kräftis och Bio!

I lördags vankades de kräftis på tulpanvägen i Bua!

Ett stort glatt gång samlades i partytältet syskonen Johansson med respektive satt upp på tomten. Där spenderades hela kvällen med god mat, snappavisor och diverse andra sånger blandat med "vanlig" musik, några unnade dig en sväng om medan andra föredrog sitt läge!

En toppen kväll som verkligen vart toppen ordnad, tack för en gör bra kräftis!

I söndags vart jag tack vare gårdagens brist på alkohol intag pigg som en lärka och hann storhandla och göra frulle innan dom andra behagade stiga upp!

På eftermiddagen mötte jag upp fantastiska Johanna för en fika innan vi gick på bio, Medicinen såg vi, väldigt deppig i början och 25 års krisen kändes mer påtaglig än vanligt, men detta vände som tur väl var och man lämnade filmen med ett leende!
Tack min älskade vän för en toppen eftermiddag!

Väl hemma ringdes de hem pizza och kvällen spenderades i soffan!