Molly 2 år!

Förra fredagen fyllde Molly 2 år och idag vankades det kalas!

Familjens första utflykt blev detta och vi lyckades riktigt bra, kom bara 5 min för sent och hade fått med oss allt bebis behövde under sin första tur hemifrån!

Det bjöds på tomatsoppa och kaffe och kaka, jätte gott!
Massa folk och glada barn! Bebis fick träffa morbror Ludwig, moster Johanna, mormor och kusinerna för första gången!

Kalas redo

Efter kalaset stannade vi och handlade på hajen, bebis skötte sig finfint även där, sov sig genom hela handlingen!

Under kvällen har Davids klippts och vi har ätit middag och vilat i soffan.

Imon börjar det riktiga livet, David går tillbaka till jobbet och jag och bubbis ska klara oss själva, vårat första BVC besök står även på schemat!

15.03.23

23/3 -15 kl. 02.43, bästa datumet och klockslaget i mitt liv, då våran dotter valde att ta världen med storm, eller iaf mig och David!

Förlossningen gick förvånansvärt bra, bättre än jag någonsin kunnat tänka mig. Fantastisk barnmorska och undersköterska och framför allt fantastiskt stöd från David, utan honom hade jag antagligen gett upp och gått hem.

Inte ens 1 timma gammal

Första mötet med pappa

Vid 11 igår kom vi hem och njuter vi av det nya livet som en familj på 3!

Lugn lördag!

Haft en dålig natt, vaknat minst 2 ggr i timmen, vid 7 gav jag upp och la mig i soffan istället!

David kom upp vid 7.30 och medan han åkte till hajen fixade jag frukost.

Vid lunch tog vi oss ut på en promenad, följt av lite lunch här hemma och efter de färgade jag mina bryn och fransar!

David tog sig ut på ytterligare en promenad, jag stannade hemma och vilade i soffan.

När David kom hem beställde vi hem pizza och resten av kvällen kommer spenderas i soffan!

Hoppas på en lite piggare morgondag!

Yoga och frallor!

Imorse vart jag en sväng på H&M, dom hade frukost shopping så jag passade på när jag ändå vart uppe!

Vart sedan och handlade lite innan jag satte mig och åt frukost framför ett nytt avsnitt The Blacklist.
Efter detta kom jag på att de är ett yoga pass på fredagar så jag passade på och gick på de! Tänkte att de vart bra med lite avslappning och träning för min rygg. Vart ett Senior yoga pass, så de vart lugnt och passade mig perfekt idag.

Väl hemma satte jag en fralldeg och medan den jäste började jag packa BB-väskan, är inte helt klar med saker till mig och David men bebis har allt den behöver!

Resten av eftermiddagen gick åt till att baka frallor, samtidigt som det vankades tvättid 16-20!

David är iväg på AW (dock nykter) men innan dess vart vi på Hemmakväll så det går ingen nöd på mig!

Nu ska jag kolla klart på Lets dance och sedan blir de sängen, hoppas på lite bättre sömn inatt!

Sprits!

Vaknat en del inatt som vanligt, men valde att ge upp vid 6 då jag ändå kände mig ganska pigg!

Pajen vi bakade igår är som David ska ha med sig till jobbet, hans tur att baka, och på den skulle de vara grädde så jag passade även på att spritsa dit den (spritsa är nog på min topp 10 lista över roligheter)!

Idag blir de nog en lugn dag, ska försöka iaf, har ont i ryggen och "ischias", men de beror nog på min storstädning igår, rekommenderar inte att lyfta ett ganska tungt soffbord höggravid!

Nu ska jag lägga mig framför Nyhetsmorgon och dricka varm oboy med grädde!

Frulle och städ!

Började dagen med en dusch och mötte sedan upp Johanna och Holger för frukost på EH!

Efter den tog vi en sväng på stan, kläder och vår skor kollade vi på, innan vi gick och hämtade Pelle och gav oss ut på en långpromenad i det härlig vädret!

Hem för lite lunch för Holger och kaffe till mig och Johanna innan vi gick och hämtade Alfons på förskolan!

Jag gick sedan hemåt och tog tag i städningen! Så nu är lägenheten redo att möta helgen!

Under kvällen har det även bakats, Key lime pie! Mycket god blev den!

Dags att sova, spännande att se vad som händer imorgon!

MVC och lek!

Imorse vart jag på MVC, det såg ut som de brukade, men inga konstigheter, blir bara till att fortsätta hålla koll!

Förmiddagen spenderades i soffan och på balkongen, efter lunch tog jag en sväng på stan och köpte de sista till bebis, kanske dags att packa BB väskan?

Mötte sedan upp Johanna och barnen, vi traskade ner till Spöklekplatsen där Alfons fick leka av sig och vi fick prata av oss, Holger hänger mest på och gillar läget så alla vart nöjda!

Nu är de dags att göra sig iordning för att sova, ska bli väldigt skönt för idag är jag ganska trött trots min lilla Power nap 19.30-20!

Härliga vår!

Somnade någon gång vid  4 inatt och vaknade vid 6.30, trodde jag skulle somna om men de gick inte!

Åt frukost och flyttade sedan till soffan i hopp om att somna där men det gjorde jag inte heller.
Fick ringt Handels iaf och sagt att jag ska vara hemma så jag får betala lite mindre!

Efter lunchen satte jag mig på balkongen, jätte obekvämt men då lyckades jag såklart somna kanske 5 min.
Flyttade till soffan men fick då ett sms av Johanna och jag bytte om och mötte upp henne, Alfons och Holger på Spöklekplatsen!
Helt fantastiskt väder och när vi 1 1/2 timme senare vandrade hemåt vart man inte ens lite kall.

När jag kom hem hade David redan kommit hem, lite mellis senare gick vi ut på en promenad, 1 1/2 timme blev det, jätte skönt väder även nu, aningens varmt med vinterjackan och halsduken.

David fixade middag medan jag och Mathilda vart iväg en sväng innan vi satte oss och åt.

Nu ska vi sova, borde inte vara några problem då jag efter gårdagens natt är ganska trött!

Varför sova?

Vaknade när David gickupp imorse, låg kvar en stund men gick sedan upp och passade på att duscha, det vankades nämligen prestationssamtal med min chef på P.OP på Mignon 8.30!

Vid 11 vart detta slut, tog en sväng till jobbet och sedan kvantum innan jag begav mig hem.
Johanna och Holger kom förbi på lite fika men vips vart klockan 13.30 och dom skulle hämta Alfons!

Jag kollade lite på tv innan jag begav mig till MVC, vi pratade lite förlossning och hur min graviditet varit, även det vanliga. Hade högt blodtryck så ska tillbaka på onsdag!

Är trött men kan inte sova... Den här förkylningen är inte kul alls, känner mig jätte gnällspikig men kombon halsont/hosta/snorig och hög gravid är ingen kul kombo alls.
Vi la oss vid 22.30, när klockan vart 00.30 hade jag hunnit vakna 3 ggr, och här ligger jag nu trött men kan inte somna.
Kanske att jag imon unnar mig en liten sovstund på dagen!

Nytt till bubbis, vilken dag som helst och 3 veckor fram anländer vårat nya liv

Helgen!

Då vart det redan söndag kväll, dagarna går tokfort!

Igår hade jag hoppats på en dag på stan med min kärlek, men han kände sig hängig och de vart väl jag med så de vart säkert de bästa att bara ta de lugnt, något jag har otroligt svårt för framför allt efter en ledig vecka!

Förutom tvätt och en liten promenad vart de mest soffhäng fram till klockan slog 18 och vi gjorde iordning oss och begav oss till Morkullegatan på middag!

Vi bjöds på alkoholfritt bubbel när vi kom och sedan blev det enchiladas till middag, något vi inte ätit tidigare men som vart apgott!

Vi kollade såklart på Mellon och under de bjöds de även på efterrätt, glass/hallon/saltlakrits strössel och kaffe!

En toppen kväll hos våra fina vänner!

Imorse vaknade vi vid 7 så strax innan 8 släppte jag av David på hajen och jag åkte och spolade av bilen!

Hämtade upp David på hajen och sedan hem och åt frulle!
Efter de och lite balkong häng begav vi oss ut på en promenad.

Medan kvällens middag tillagades kollade vi på Nurse Jackie, och efter middagen och lite efterrätts fix gick vi ut på ännu en promenad!

Söndags middag

Hemma igen blev det Nurse Jackie, efterrätt och Arne Dahl!

Saffranspannkaka, björnbär och grädde

Nu ligger vi i sängen och ska sova, idag har inte varit någon bra foglossningsdag att förkylningen bara blir värre gör inte saken bättre, men imon kanske allt är mycket bättre!

Födelsedag, vind och fix!

Idag är ingen vanlig dag för idag är de Ludwigs födelsedag! Min lilla lillebror fyller hela 24 år, shit!

Grattis, grattis, grattis!

Mötte upp mamma och Ludwig på Brunnsberg vid 9.30 imorse, röj av vind stod på schemat!
För mig och Ludwig blev de en sväng till loppis med fullbil och inköp av plastfickor innan jag släppte av honom på tåget!

Jag och mamma fortsatte på vinden, fick med oss massa litografier som vi körde upp till museet, efter lite fix där mötte vi upp Mathilda och lunchade på den indiska!

Jag och mamma fixade lite till på museet innan hon åkte vidare mot Göteborg och jag gick hem och satte mig på balkongen.
Det följdes av en Power nap i sängen. Röj på vind, förkylning och graviditet sätter sina spår, men en alvedon och lite sömn senare piggnade jag till lite!

Kvällen har spenderats med mannen min, vi har ätit middag, snick snackat och kollat på tv!

Nu äre dags för te!

Städat!

Imorse sov jag ända till 8, efter ett toalett besök vid 6.30!

Åt frukost och började sedan städa, toaletten, dammtorka allt och rollade soffkuddarna.
Tog sedan en paus och begav mig en sväng till jobbet och sedan till kvantum!

Hemma igen dammsög och torkade jag golven, följt av lunch.
Efter detta satte jag mig på balkongen, somnade nog till lite så jag flyttade in till soffan där jag kollade på gårdagens avsnitt av Renees brygga!

David kom hem från jobbet och satte sig och pluggade lite, jag tog en Power nap på soffan innan vi tog en promenad i de härliga vädret!

Nu är de dags att sova, har blivit förkyld, snorig och halsont...

Han ställer sina saker på så bra ställen

Shopping och sol!

Vaknade upp till en strålande vårdag imorse, kunde som vanligt inte somna om när David gått till jobbet, men vad gör de när solen skiner?!

Vid 9.30 hämtade Johanna och en sovandes Holger upp mig och vi begav oss till kungsmässan!

Jag handlade lite till bubbis, vi åt lite lunch och begav oss sedan hemåt för lite kaffe i solen!

Jag satt även en stund på balkongen och läste en stund innan jag kollade ett avsnitt PLL, lagom till de vart slut kom David hem från jobbet!

En lite promenad senare och lite plock är David nu på gymet och jag ska strax plocka fram kvällens middag!

Tristess och ankor!

Kunde inte somna om efter att David åkt till jobbet imorse så jag gick upp och hann göra iordning mig och äta frukost innan jag skulle till MVC, där allt gick fint!

När klockan vart 10.30 kändes de som jag varit vaken och ensam i 100 år och de vart liksom inte ens lunch dags!

Till min räddning kom Johanna vid 13.30 med en inbjudan till ankmatning! Efter detta följde jag med dom hem där de bjöds på kaffe, soffmys och spel!

Ikväll vart jag på ett pass Bodybalance, ska försöka hitta mitt inre lugn eller iaf lära mig att slappna av och andas. Bättre sent än aldrig!

Väl hemma möttes jag sedan av middagen framdukad, mannen hade lagat indiskt, apgott!

Nu är de dags att sova, trött som tusan, får se om jag vaknar varannan timme inatt med, har laddat upp med må illa/halsbränne tabletter och vatten iaf!

Härlig måndag!

Efter att jag städat balkongen passade jag på att sitta där ett tag, helt fantastiskt!

Vid lunch kom Johanna och Holger förbi och hämtade mig, vi traskade bort till biblioteket där vi åt god lunch och pratade massa!
Köpte med oss kaffe som vi drack ute i solen på väg till Alfons föris!

Massa lek och bus hemma hos dom följt av ett besök på Spöklekplatsen!

Sedan skiljdes vi åt! Lite mellis hemma och vila i soffan innan jag och D begav oss till gymet!

Till middag blev de tacos följt av soffhäng, nu blir de ett avsnitt Nurse Jackie innan vi sover!

Morgondagen bjuder på ett besök på MVC vid 9!

Våren!

Igår kväll hade jag riktig panik över att jag ska vara ledig, kände mest för att gråta hela kvällen!

Men så vaknade jag imorse till ett strålande vårväder, då kan man ju inte annat än att bli på bra humör!

Gick upp vid 8 och pt frukost framför Nyhetsmorgon, sedan röjde jag undan grejerna från helgens övernattningar, fixade lite i köket innan jag tog tag i balkongen!

Så nu har jag sopat/dammsugit balkongen, skurat räcket och bordet, nu saknas bara lite blommor! Men man kan iaf sitta på den utan att få ett sammanbrott!

Sista dagen och Nami!

I lördags jobbade jag min sista arbetsdag, till min stora glädje vart den med Teresia!

Det vart en väldigt lugn dag och rätt var de är så kommer ett blombud till mig, mina fina jobbarkompisar hade köpt en jätte fin bukettblommor till mig eftersom de vart min sista dag.
Då blev de genast så verkligen så där stod jag och Teresia och grät bakom kassan!

Mina fina arbetskamrater, blev så himla rörd!

På kvällen åt en stor del av familjen middag på Nami, jätte gott som alltid och mysigt!

Idag har vi inte gjort så mycket, började morgonen med handling på Hajen, följt av snabb tvätt av bilen!

Sedan bakade jag scones och David fixade äggröra som vi tillsammans med mamma och Ludwig åt till brunch!

Ludwig och mamma åkte och fixade med tavlor och jag och D myste i soffan.

Sedan kom mamma och Ludwig tillbaka och Ludwig fixade med våran dator innan dom begav sig hemåt!
D stack ut och sprang medan jag förberedde kvällens middag!

Kött, sötpotatis pommes, sallad och bea

Medan jag vilade i soffan gjorde min kärlek glass som vi sedan åt framför Arne Dahl!

Nu ska vi sova, imon väntar mitt "nya" liv, har visserligen 2 veckor semester till att börja med men sedan går jag på mammaledighet!

Babyshower!

I fredags vart jag hembjuden till Angelica, Johan skulle vara borta och vi skulle spela Donkey Kong!
Vi hade en period i vårt liv, då jag bodde på Bergsgatan som vi spelade mycket Doneky Kong.

Så jag packade ner Wii konsol och spel och David körde bort mig till Angelica.
 Väl där blev det inget Donkey Kong spelande alls, utan när jag fått av mig jackan hoppar mina fina vänner fram!

Mina systrar (minus Johanna) och vänner (minus Matilda) hade samlats för att överraska mig och bebis med en babyshower! Och överraskad blev jag, nästan så jag började gråta. Att dom fixat och tagit sig till Angelica för min skull värmde något otroligt!

Efter välkomst drink och present öppning vankades de tacos, massa prat och skratt, följt av jätte god kladdkake muffins, glass och hallon till efterrätt!
En helt fantastisk kväll tillsammans med mina fina vänner/systrar som droppade av en och en och till sist begav sig även jag och Mathilda hem till mig och Louise hem till Halmstad!

Tack så himla mycket för en helt fantastisk kväll, fina presenter och framför allt att ni spenderade en kväll med mig!
Tyvärr saknades Matilda och Johanna denna kväll.

MVC och pannkakor!

Imorse hade jag tid på MVC vid 9, en extra koll på grund av att allt inte vart helt hundra i tisdags!

Fick samma sjuksköterska jag haft en annan gång, jätte snäll och inte alls otrevlig kring om att jag är osäker på vilken vecka jag är i!
Allt vart finfint idag, men fick ändå en extra tid nästa vecka.

När jag kom hem hade jag inget att göra så jag passade på att steka pannkakor inför kvällens middag!

Nu ska jag göra mig iordning och bege mig till jobbet!

Ledig onsdag!

Vaknade vid 7.30 när David kom från jobbet, sen kunde jag så klart inte somna om så vid 8 gick jag upp!

Gjorde scones till frulle, kollade ett avsnitt PLL och begav mig sedan ut en sväng på stan, kom hem lagom tills de vart dags för David att gå upp!

På väg till gymet tog vi en liten omväg för att passa på att njuta lite av de härlig vädret, SOL!!

Ett gympass senare packade vi in en del skräp i bilen som vi körde till tippen innan vi åkte och hämtade ut vagnen!! Äntligen!

Av varje låda kunde man bygga något kul, bland annat en båt

Jag monterade vagnen medan D röjde lite i gästrummet och förrådet!

Har inga bra bilder på vagnen än, men fick hem denna häromdagen som ska hänga på vagnen

Ligger i soffan och kollar på Bigest Loser, hoppas David kommer hem snart, han är ute och quizar!

Men jag och bubbis har de rätt bra ändå!

MVC och Skällinge!

Idag stod jobb 9.30-16 på schemat, under min lunch skulle jag även besöka MVC.
Nu hade magen iaf växt men då är de så klart något annat, inte helt nöjd med mitt blodtryck och inte heller över mitt urinprov så jag ska tillbaka på torsdag igen för att kolla detta!

Efter jobbet åkte jag och David hem tills hans mamma i Skällinge där vi bjöds på middag! Kött, potatis och kantarellsås följt av te och glass!

Hemma kollade vi på tv och drack te innan David vid 22 åkte till jobbet!

Nu är de dags för mig att sova, imorgon är jag ledig och jag har en ambition om att ta mig till gymet!

Ny vecka!

Natten har varit sådär, vaknade vid 1.30 och mådde apdåligt, men lite vatten, piller och halvsittandes senare somnade jag om sov ändå okej!

Så mycket lättare att komma upp nu när de är ljust på morgonen!

Vart en lugn dag på jobbet, mycket varor men lite folk. Så dagen har ändå gått ganska fort.

Väl hemma började jag må illa igen, efter en powernap 17-17.45 mådde jag lite bättre!

Efter middag och soffmys åkte David till jobbet vid 22 och jag är nu ensam. Har kollat ett avsnitt Shameless och tänkte nu försöka sova, självklart är illamåendet tillbaka men de går säkert över förr eller senare iaf!

Söndag!

Imorse sova vi ända till 9, och även idag blev de lång frukost tillsammans innan David begav sig av till gymmet och jag gjorde mig iordning och fixade lunch!

Vid 13.30 hämtade mamma upp mig och vi begav oss till fästningen och museet för en utställning med gammel mosters tavlor, vi passade även på att fika där!

Efter lite häng hemma och klipp och färg av mammas hår kom Angelica förbi och vi begav oss till Invito för middag!

Resten av kvällen spenderades framför tv:n!
Dags att sova, imon är de ny vecka!