Oväntat !

Lördags kvällen spenderades hos Madde där det dracks goda drinkar i kvällsolen, dock vare bara jag, Madde,
Hatten och David som var tappra nog att hoppa på 23.45 bussen in till Varberg. Det bör även tilläggas att  vi påväg
till bussen blev utskällda av en tant som gömde sig bakom sitt fönster !

Väl inne i stan hade Micke svikit oss och var ej vakt så vi fick ta oss till Nyfiket, tyvärr ! Men framåt stängningstid spelades
en gammal goding med Ulf Lundell och vi kunde åter se ljuset innan vi begav oss ut till posten där våran "taxi" skulle
hämta oss. Jag skulle vilja kalla detta dödens färd, då varken jag eller Madde var säkra på om vi skulle komma hem levande efter att vi släppt av Hatten och David i Väröbacka.

Får tacka för denna kväll som hade mycket oväntat att bjuda på !

Nu ska jag pysa till stranden !

Ännu en gång !

Då var åter ett krog besök över för denna helg ! Men detta besök harvarit ganska specillet, då ci fick en tur hem i en
mycket underlig svarttaxi .. Hmmm :P

Får återkomma med mer imon så jag nu ska gfå och lägga mig för att kunna vara trevlig på det väntade jobbet
imon !

Tjo Svej !

Vuxenpoäng !

Idag har jag och David haft en heldag på stranden, Julia joinade oss efter en stund också !
Då vi packat ut oss ur bilen då vi äntligen kommit fram till stranden inser både jag och David hur himmla
vuxna vi blivit, vi hade med oss en KYLVÄSKA, ingen sån där liten, nejnej en stor rejäl familje grej ! Kan man
få ett mer vuxet strand besök ?

Efter dagens strandbesök har jag beslutat mig för att köpa lite strand grejjer, så som tennis och fåtöljer, då
jag fått klagomål från David över att jag är tråkig att bada med, eftersom jag inte vill leka cirkus eller brottas !

Over and out !

Äckligt !

Jaha, då sitter man här, efter att legat och kollat på Top Model ett tag :P Men nu ska jag göra lite nytta och
skura golven ! :O

Inatt hade jag en himmla jobbig fluga som bara ville klättra på mig hela tiden, så vid ett ögonblick vaknade jag
och då satt flugan bredvid mig, så jag tog upp flugan med fingrarna och slängde iväg den ! Jag var i nattens
mörker ganska imopnerad av mig, iom att jag lyckads fånga denna livslevande fluga, och för att jag nu skulle få
sova ifred. Men så här i efterhand tycker jag att det är himmla äckligt att jag tagit den där flugan mellan mina fingrar
och slängt ivägen den någonstans i mitt rum !

Dags att städa !

Äntligen !

Nu har värmen och solen kommit, känns skönt ! Har väntat på det länge nu :D
Synd att jag ska jobba kväll idag, annars hade jag legat på stranden nu ! Jaja, hoppas på de på lördag isället !

Nu ska jag gå och diska upp efter mig, sedan ska jag fixa på mitt rum och sen bär det av in till jobbet !

cYa

Gårdagens besök !

Gårdagens besök i Danmark lönade sig ! Inte nog med att man blev bjuden på ett Donken besök jag fick även
inhandlat lite sprit till sommardrinkarna jag hittils saknat !

Yammi for my tummie !

Denmark here I come !

Snart ska jag åka över till Danmark en snabbis :P Mathildas flyg till Paris går därifrån ikväll så jag passar på att
följa med när pappa ändå ska köra ner henne :P Vad gör man inte för alkoholens skull ;D

Härom dagen var jag och David ute och gick, och vi pratade om vart någon kom ifrån :
David : Han kommer från Småland.
Jag : Jaha, okej ... Men vart i Småland då ?
David : Typ där Emil i Lönneberga bor.
Jag : Aha .. Men vad är det de heter nu igen ?
David : Vilket ?
Jag : Ja, stället i Småland som Emil kommer ifrån ?
David : Alexandra, de heter ju Lönneberga .
Jag (funderar en stund) : Jaja.

Nu ska jag pysa !

Äntligen !

Igår vare Firrefestival, en kväll som vi alla trodde skulle bjuda på härlig dans och utomhussittande i hamnen,
men till allas förfäran vare en kväll full med ösregn och kyla. Detta resulterade i att det  för mig del, och de flesta
av mina vänner, inte blev någon dans till live bandet och inte heller något utomhussittande ...
   Kvällen spenderades istället på Marinan, mycket folk och trevligt, men det kändes ej som en makrillfestival !

Vaknade imorse och till min glädje och förvåning vare äntligen sol :D Jippie !

Kusinerna åkte vid lunch tid, tråkigt men vi se snart igen !

Idag har jag och David kollat på We own the night, en ganska bra film om nattliv och knark :P

Idag har varit en slappdag, jag valde därför en slapp stil ála David :P

Firre för hela slanten !

Idag är det en stor dag, nämligen dagen då Buas stora happening inträffar, nämligen den ökända Makrillfestivalen !

Har varit nere nu på förmiddagen och checkat läget, till min stora förtvivlan var inte Hamn Boden öppen, vilket
resulterades i att det ej fanns någon glass i närheten :O Men jag och kusinerna tog oss en promenix till Pressbyrån,
den kan man alltid leta på !

David och Krille var denna förmiddag tappra och ställde upp i kanottävlingen, dock blev det inget vidare resultat,
men vad gör väl det !

Ikväll blire alkohols förtäring och dans !

De sista tappra Schtekarna !

Congrats !

Grattis till Angelica, min kära syster, som idag fyller 21 år !

Fresh !

Idag har jag redan hunnit med mycket ! Var uppe redan 7.30, mycket tidigt om man inte behöver gå upp
förrän vid 10.30 egentligen :P

Jag har fått iordning på min kläder, jag har städat klart mitt rum och dammsugit hela lägenheten. Jag har även hunnit
med en sväng i Varberg, klippte mig :D Och var runt på stan !

Så här blev klippningen, mycket nöjd faktiskt :D Härligt att ha friskt hår igen ;D

Oh Happy Day !

Idag är den bästa dagen i mitt liv, jag klarade nämligen min UPPSKRIVNING ! Jag känner mig så jävla
skillad så det går inte att beskriva !
   Så om typ en kvart ska jag möta upp David för vi ska fira min dutkgihet med varsin glass från Pressbyrån,
och självklart bjuder min älskling !

Jag är så glad idag  att jag har bakat bullar och håller till och med på och städar mitt rum :O Dammar å allt !

Nu ska jag pysa ! :D

Moving on

Min helg har varit härlig ! I fredags jobbade jag, sedan träffade jag Amanda och Wicky som jag gick och såg
SATC filmne med, en förövrigt underbar film, sedan tog vi oss vidare till Beer n´Bar där vi träffade Matilda och hennes
arbetskompis !

Efter ett glas vin tog vi oss vidare till Sociten där Fiesta ägde rum, här blev det dans och dricka och hemkomsten skedde
med hjälp av Mikaels bil ;D Tack så mycketför en toppen kväll alla !

I lördags tog jag mig trött till jobbet, jobbade en dag som kändes som den längsta ! Angelica hämtade mig och vi
körde om mig så jag fick opacka sedan bar det av till Tjörn där mamma, Johanna och Lars var !

Nu sitter jag här och kom hem för en stund sedan, ikväll ska jag till David och kolla på en Irene Huss film :D

Nu ska jag pysa ! Tjo svej !

It can only get better ...

Idag var den jobbigaste dagen i mitt liv. Min älskade Farmor begravdes idag och detta innebär att det faktiskt är
sant, att hon aldrig mer kommer tillbaka .. Att jag aldrig mer kommer träffa henne, krama henne eller prata med henne ..

Som de flesta vet var min Farmor en väldigt stor del av mitt liv, en andra mamma kan man nog säga, och sedan dagen
hon dog har jag inte insett, har inte velat inse, att det faktiskt var sant. Men efter denna dag är det de, och det är ingen
som kan ändra på det. Trots det ställer jag mig frågan, Varför? En mycket onödig fråga, då jag aldrig kommer få något
svar och ett svar skulle ändå inte kunna förändra något. Men det känns tryggt att ställa den frågan, för då känns det
inte lika verkligt.

Tack min älskade Farmor för allt du gett mig, älskar och saknar dig !

Jävla oflyt !

Idag har jag varit på körskolan, känner att det är dags att göra detta på allvar nu, så jag åkte dit och satt vid
datorn och gjorde tester. Äntligen, för första gången på länge gick det jätte bra, så var jag tvungen att avbryta
för att gå och jobba ! Usch, blir så ledesen !

Dagen på jobbet (4 timmar) kändes ganska lång faktiskt .. Men sen var det skönt att komma hem, då det bjöds på
fläskfile, ris, sås, smör slungade rädisor och sparris :D Yammi !

Nu sitter jag hemma hos gullet, han känner sig lite sjuk så jag tar tillfället i akt att sitta vid datorn, då vårat internet och
vårat vardagsrum fortfarande är ockuperat av Ludwig och hans lanande vänner !

Nu ska jag pysa vidare !

Härliga Helg !

Fredag :
   Jag var ledig :D Så jag och mamma var inne en stund i Varberg, sedan var vi en väldigt snabb snabbis
på stranden ! På kvällen åkte jag och Julia in till varberg, vi köpte china mat och satte oss i solen
vid fästningen och åt mat, drack vin, åt godis och myste !
   Sedan gick vi upp till Pilhagen(?), där de var en öppen scne och massa folk, mycket trevligt !
Tack Julia för en toppen kväll !

Fick dock denna kväll reda på sveket, sveket min syster gjort mot mig ! Nämligen gått på bio utan mig,
trots att jag väntat på henne ! Thanks for nothing !

Lördag :
   Skulle varit ledig, men jag hoppade in och jobbade. Efter jobbet åkte jag hem, gjorde mig iordning och
gick sedan bort till Amanda där hon, jag och Julia sklängde ihop en middag med lite av varje !
sedan gick vi vidare till Johanna där hon, Isa, Emelie och Matilda förfestade. Martin kom och hämtade oss och
körde vändligt bort oss till Värö Ip där företagsfotbollens fest hölls !
   Jag och Isa var dom tappra som gick hemdet tog oss ca. 2 ½ timme, men det var det värt för kul hade vi :D

Tack alla flickor för en underbar kväll !

Söndag :
   Jag och David åt frukost och kollade på Be kind rewind, en mycket speciell och lustig film ! Vi gick
sedan hem till honom, åt glass och kollade på Irene Huss Glasdjävulen den var mycket bra !
Jag gick hem och åt, och återvände sedan till David för att kolla på Kung Fu Pandan och mysa !
Nu sitter jag här och kollar på Wimbeldon som går på trean !

Nu ska jag pysa !

Oväntat !

Imorse var jag uppe i tid, då det, tro det eller ej, vankades träning för hela slanten ! Klockan 08.05 befann sig jag,
mamma och pappa på Friskvågen för att testa det nya dom ska börja med, Flowin !

Flowin var ett mycket spännande sätt att träna på, man använder sig av en hård "plastmatta" och 5 kuddar, en kudde
till varje fot, en kudde till varje hand och en kudde till knäna. Sedan finns det olika övningar som innebär att man "glider"
med hjälp av kuddarna på den där "plastmattan" ! Låter lite konstigt, men det var spännnande, jobbigt och kul !

Efter träningen begav jag mig upp till BR för att gratulera chefen, jag fick även med mig en tårtbit hem som jag åt
direkt, har man tränat så har man ;D

Sedan gjorde jag Amerikanska Plättar och fralla innan jag och mamma åkte till hamnen ! Vi hann nästan dock bara
komma dit innan det blev molnigt och ganska kallt så vi var nog inte där mer än en timme, men vi hann iaf fika ;D

Nu ska jag fixa lite med bilder, sedan ska jag torka golv och tvätta ! Ikväll blire mys med Julia och Matilda !

cYa !

Härlig dag !

Idag har jag hunnit med massa ! JAg har hunnit se ett avsnitt Våra bästa år, varit inne i Varberg och shoppat lite och
varit i Apelviken och ätit glass på Tovedals starndcaf´e med mamma ;P Mysigt !

Klippte Fredrik innan med, en kort sommar friss ! Har just ätit middag och snart ska jag åka och jobba !

Ströget kväll, here I come !

Sicken dag !

Idag har jag jobbat, 11-18.15, inte jätte länge men det kändes som gör länge ! Men det kan bero på att
jag inte hade lunch förrän 16.30, vart lite off det sista där :P

En höjdpunkt var att Amanda rusade förbi, mycket roligt att träffas :D Längtar till helgen ;)

Något annat roligt idag var att jag har shoppat :D Det finns ingen sådan lycka som den lyckan då man går
ut i en affär med en påse i handen !
Jag fick handlat en mascara, Lancome Hypnose, ska bli spännande att prova den  :D Handlade även två par
leggins och 3 par strumpor :P
   Hoppas på att hinna med lite mer imon innan jobbet ;P

Såg att min bror kommit hem nu, detta innebär att hans dator är hemma och detta innebär i sin tur att jag
kan ladda upp bilderna från Polen på facebook, men det gör jag imon för nu ska jag göra iordning en budget
över alla grejjer jag vill handla och se när jag har råd att köpa vad !

Tjo svej !

Shopping !

Shoppingen från Polen blev 3 par skor och ett minneskort till min kamera :D

Detta är vad jag shoppade i Polen, 3 par skor ;D Det blev även ett minneskort till min kamera !

Min och Davids packning när vi kom hem, Davids grejjer hade säkert fått plats i ryggsäcken, så mina grejjer