Sol, glass och strand!

Dagen har bjudit på sol så större delen av den har spenderats på balkongen med hjärtat mitt!

Pappa vart här och blev klippt och vid 17.20 hämtade familjen Skog/Johnsen upp oss och vi begav oss till läjet och Tre toppar för lite glass! Vart ett tag sedan vi sågs och det vart lika kul som vanligt!

Efter glassen hängde vi på stranden, Alons sprang runt i vattnet och när vi åkte hem vart inte någon större del av kroppen torr så han badade i princip, svin kallt!

Nu ska vi fortsätta se lite True detective, imon är de dags för naglar och jobb!

Lite som lördag!

Dagarna springer som vanligt iväg, vi har redan varit hemma i 4 dagar. Tillbaka på jobbet efter 1 veckas ledighet känns förvirrande, har lite svårt att somna på kvällarna vet inte om de har med tidsomställningen att göra eller om de är för att jag tänker på så mycket hela tiden...

Jobbat 9.30-16 idag, mamma kom passande nig förbi lagom till lunch, hade ingen låda så hon bjussade på lunch på nya sushi stället, vart mycket bra! Hanns även med en latte i solen innan de vart dags att jobba igen!

En sväng på stan efter jobbet och jag sprang på Angelica utanför gallerian, så vi tog en sväng och sedan vidare till kvantum.

Har förutom städ/tvätt bara legat i soffan hela kvällen, D är på krogen, så jag passade på att kolla på RoboCop, vart en bra film!

Nu ska jag försöka sova eller något, behöver inte oroa mig över att de är för tyst iaf, synd bara att man inte får önska låtar som bilarna utanför ska spela....

Sista dagen!

Japp då är sista dagen här i NY kommen, väskan är packad och vi är ny duschade!

Klockan 11 ska vi checka ut och vid 18 åker vi till flygplatsen så vi har faktiskt en hel dag kvar!!

Väskan som hade generöst med plats kvar för en vecka sedan måste nog sittas på för att stängas...

Lukes lobster

Imorse vart vi på jakt efter nyttigare frulle än vanligt, inte så mycket just för att de är onyttigt utan mest för att känslan av att vilka kräkas efter man ätit inte är den bästa.
Har till och med börja tugga maten lite och sedan svälja ner den med dricka....

"stekt" macka, med äggvita, ost och avokado

Sen frukost har vi shoppat, gått i affärer vi viljat besöka en sista gång och få ihop de sista av våra inköp!

Idag fick D äntligen sin lunch på Lukes lobster, något han velat sen vi kom hit!

Lobster roll, typ hummer i korvbröd

Crab roll, krabba i korvbröd

Nu ligger vi och vilar på rummet, funderar över kvällens middag!

Shopping och burgare!

Blev som vanligt frulle på ett Diner, Big Daddys diner för att vara exakt! Men med tanke på hur man mår efter ska vi försöka hitta ett nyttigare alternativ imon!

Idag har vi shoppat! Började dagen på Niketown och sedan 5th avenue, följt av Time square.
Efter detta åkte vi till hotellet, lämnade påsar och vilade en sväng innan vi begav oss ut för sen lunch/tidig middag, hämtade burgare på Shake Shack, OMG sicka goda burgare, de godaste vi ätit! Dessa åts i Central Park, sedan begav vi oss ytterligare en sväng till Times Square, sen promenerade vi till Empire state building och Madison squaregarden!

Stannade till i en affär med träningskläder och sedan stannade vi till i en mataffär köpte med oss lite öl, jordgubbar och snacks och ligger nu på rummet helt slut efter dagen som varit!

Gårdagen!

Igår hade vi planerat in en shoppingdag! Vart rätt varmt och hade man tur hamnade man på gator där de fläktade lite!

Lite frulle för att orka med dagen

Jag köpte 2 par skor, shorts, tischa, linne, träningsbrallor och träningsbh bland annat!

Vi åt en liten lunch igår, varsin pizza slice på ett väldigt känt ställe tydligen, och den vart vääääldigt god!

Efter lite vila och dusch begav vi oss ut för att hitta någonstans att äta, vi hamnade på A.G kitchen, som D läst om, och det vart väldigt gott! Vi satt ute och åt och det vart verkligen varmt även igårkväll!

Servitören ursäktade vinglaset, något han kompenserade med att ge mig "lite" mer

Nähä dags att starta denna dag, idag blir de lite shopping och lite turistande, ska kolla Empire state building bland annat!

Mexikanskt!

Kvällen spenderades på en mexikansk restaurang.

God mat, härlig atmosfär och väldigt bra service! Helt enkelt en toppen kväll. Nu ligger vi nerbäddade framför tv:n lite fluffiga i huvudet av sangria och margaritas!

Klockan är bara 22.00 ändå är vi aptrötta, antagligen en blandning av allt gående, solen/värmen och den aningen feta maten...

Dags att sova, morgondagen bjuder på shopping!

Båt och Brooklyn bridge!

Började dagen på ett diner i närheten, pannkisar för båda, jag tog med blåbär och D tog med korv...

För första gången denna resa åt jag upp min mat, vet inte om de är bra eller dåligt..

Sedan vidare ut till förjorna för att få se frihetsgudinnan och lite annat av NY.

Efter båtturen promenerade vi runt och tog oss sedan över Brooklyn bridge, förhoppningen om att de skulle fläkta lite när vi gick över den infriades inte. Tok varmt men väldigt fint!

En sväng i Brooklyn och sedan vidare till Ground Zero och Empire memorial center (?).

På vägen till hotellet stannade vi till på Times square, åt lite mellis och vandrade runt!

Ikväll blir de mexikanskt och imon lutar de åt shopping!

5 Napkin Burgers!

En kväll hemma på hotellet med hämtmat blev de inte, David hittade ett hamburgeställe där man kunde ta med sig maten hem ifrån. Men jag kände att om vi ändå skulle åka iväg kunde vi lika gärna äta där!

Så kvällens middag blev på 5 Napkin Burgers, ett toppen ställe! Fick vänta på bord i baren i 25 min och beställde sedan vår mat.
D beställde en barbecue hamburgare med sötpotatis pommes och jag en guacamole burgare med vanliga pommes. Åh jisses så gott de var, allt vart verkligen toppen!!

D lyckades få i sig all sin mat, jag fick, för att orka, ta bort bröder på burgaren och sedan fick jag i mig halva pommesen!

Så nu ligger vi här i sängen spymätta ännu en gång. Imon blir de verkligen inte 3 mål mat!

Rejäla knivar hade dom iaf

Dags att sova, imon står Staten Island Ferry och Ground Zero på schemat!

Highline park, Nike och convers!

Vi vaknade tidigt imorse med, eller 7.30 så de är inte så farligt utan ganska bra!

På schemat idag stod Nike town och Converse flagshipstore! Då niketown inte öppnade förren 11 tog vi tunnelbanan en bit, köpte med oss frulle som vi sedan åt i/på Highline park!

Tog oss genom hela parken, som vanligt efter ett mål mat här helt proppmätta!

Provade lite skor på Niketown men min beslutsångest gjorde att jag inte köpte några, måste fundera över färg...
Gjorde våran första celeb.spot, Kristin Kaspersen, att man ska behöva åka till NYC för att se henne!

Vidare till China town och little italy, här vart de proppat med folk och saker överallt!

Min lapp

D's lapp

Efter ett besök i converse affären, blev inget handlat här heller, D's skor fanns inte och jag kunde inte bestämma mig...

Vi tog tunnelbanan vidare, vart ju tvungen att kolla in P.OP här

På vägen hem stannade vi till och köpte glass och nu ligger vi bara och vilar. Senare ska vi bara ut och köpa något litet och äta på hotellrummet, jag har inte ätit upp en enda måltid jag fått här än, man får så himla mycket mat. Så man får liksom bestämma sig, äter man frulle kanske man hoppar både lunch och middag, eller så äter man iaf lunch men då är middag onödigt eller så hoppar man lunch och då kan man orka en middag.. Skönt att vi lärt oss de så tidigt!

Nähä lite chips och bubbel på de här

Lördag i New York!

Hela gårdagen gick åt att resa, Mathilda körde oss till tåget 9.30, och inte förren 5.15 vart vi på hotell rummet!

En väldigt lång resa, väl framme tog allt med visum och grejer tid och sen taxi kö på typ 45 min!
Möttes av regn, väldigt mycket regn, som taxi chaffisen uttryckte sig "my var is floating like a boat right now". Han saktade ju inte ner för de, men vi övelevde resan iaf!

Som tur väl är vaknade vi upp till solsken!!

Våran första dag har verkligen varit toppen, inget planerat utan mest bara gått runt och vant oss och försöka få en uppfattning om hur man beter sig!

Började med en rejäl frulle, ganska dyr men sen har vi ju inte behövt äta sen dess heller.

Jag tänkte väl inte riktigt och beställde både pannkisar och yoghurt, inkom ganska mycket av allt!

Min frulle

Davids frulle

Nu är vi på hotellrummet, ska försöka planera de kommande dagarna lite innan vi går ut och äter middag!

Lite trötta är vi allt men att vi inte sov på hela redan (23 timmar) hjälpte nog ganska mycket mot jetlag!

ESC och söndag!

Igår efter jobbet gick hem och dammsög och plockade lite, vilade i soffan en stund innan jag traskade hem till Fam skog/johnsen där de bjöds på tacos, massa lek och gos och ESC final!

Att Sverige vart bra de visste man ju men att vi skulle komma så bra som på en tredje plats trodde jag inte, himla kul!

Imorse åkte jag och storhandlade, hem och gjorde frulle och D kom som vanligt upp precis när de vart klart!

Strax efter 11 kom våran nya soffa, den är fin men känd vääääldigt liten i jämförelse med våran förra, och med soffbordet vi har nu ser de hel tokigt ut, men när vi köpt nytt soffbord kommer de bli jätte fint!

Utöver bära soffa, träna, laga lunch, vika/hänga tvätt och fixa mina naglar jag de inte gjorts så mycket! D kommer hem om typ 40 min, ska kolla på något i sängen tills han kommer och sedan somna när han kommer hem, tycker fortfarande att de är jobbigt att sova själv och över huvudtaget vara själv.

Barnpassning!

Igår efter jobbet körde jag upp till Kallebäck för att hänga med mina favoriter medan föräldrarna vart ute och röjde!

Vi lekte på lekplatsen, lekte inne, åt korv med bröd och när Molly somnat hade jag och Lion fredagsmys med chips, godis och läsk framför barnprogram på netflix!

Vid 19.30 vart Lion trött, eller hans ögon vart röda och han kliade sig,
Jag:Lion är du trött?
Lion: öh nej det är bara lite sand i ögonen...

Vi lade oss i hans säng och läste Lasse Maja, efter 1 kapitel sov han.

Resten av kvällen spenderades framför tv:n fram till Johanna kom hem och jag åkte hem, 2.30 vart jag hemma och känner mig förvånansvärt pigg men de vänder säkert snart!

Dags att dra till jobbet!

Naglar, jobb och hår!

Mina naglar är på god väg att lossna men hinner inte göra om dom helt förren söndag så imorse hann jag iaf fräscha upp dom lite

Begav mig sedan till jobbet där våran dekoratör vart idag så det har varit fullt upp hela dagen!

Efter jobbet gick jag hem, hämtade lite klipp grejer och körde sedan toll Sarah där det vankades klipp och sling!

Sedan dess har jag ätit middag och vilat i soffan, dags att sova är ju en dag imon med!

Regnig tisdag!

Tisdagen har flugit förbi, trots grått och regnigt väder har dagen varit toppen!

En sväng i Göteborg med min kärlek, fick åkt till en butik för att kolla soffbord, synd bara att dom inte hade de vi kollat på nätet hemma, bättre lycka nästa gång!

Blev så klart en sväng på Ikea, köpte en grå fäll och grilltång, blir inte så mycket när D är med!
Vi lunchade och fikade med.

En till mig och en till mig...

En avvikare in på Freeport annars raka vägen hem, begav mig iväg på ett pass Easy line, fyfarao, kanelbullarna jag åt kändes av....

Självklart har vi kollat Eurpvision kvalet, tur att Sverige gick vidare, man kände ju sig rätt säker men när de väl är dags känns de inte lika säkert!

Kvällens snacks

Dags att sova!

Träning och jobb!

Gårdagen bjöd inte på mycket till aktivitet, började med storhandling och sedan ett gympass.

LCHF plättar till brunch

Utöver det blev de inte mycket gjort, låg på balkongen tills D behagade gå upp (hade jobbat/skulle jobba natt).

Blev en 1 timmes promenix vid havet, sedan middags fix och häng i soffan tills han åkte till jobbet!

Idag gick jag upp vid 8 och behgav mig till gymmet! Skönt att ha de gjort direkt.

Skulle varit ledig och hade massa jag planerat att göra, men ett sms senare satt jag i bilen påväg till Kungsmässan!

Jobb idag mellan 12.30-20.05 innebar att jag inte gjort mer idag, menmen det kommer andra dagar!

Dags att ladda inför morgondagen!

Dagar på Tjörn!

I onsdags efter jobbet packade jag in mig i bilen och körde upp till Tjörn, allt gick smidigt förutom en bilkö på typ 30 min och en på 10!

Möttes av mamma, Johanna, Lars, Lion, Molly och god mat och vin följt av godis och film!

Torsdagen bjöd på ett besök på en handelsträdgård och cruising i Skärhamn, mycket altan häng och lagom till kvällens grillmiddag anslöt även Mathilda!
Jag och Lion tvättade min och mammas bil,Johanna och Lars åkte hem, vi andra lekte på bergen, mamma och Lion fyllde poolen. Detta följt av filmkväll!

Fläktar gott från dammsugaren

Kaffe i solen

För att tvätta bilar och grillgallret vart mamma tvungen att sätta på vattnet till vattenslangen, en enkel lösning....

Rosetten från vinflaskan funkar bra i håret

En tur till Måsberget

Lite mer dammsugning

Mormor och Lion fyller på poolen

Det oundvikliga, lek med vattenslangen

Min roomie värmde upp sängen

Idag har det varit fint väder, inte så mycket blåst för en gång skull så efter Mollsan sovit middag begav vi oss till stranden för lite glass och en mindre lyckad krabbjakt. Mathilda åkte hem och vi andra åt lunch, lekte lite innan jag och Mollsan åkte, släppte av henne hemma hos sig och jag åkte hem till min kärlek.

Odlings dags

Glass på klädesholmen

2 av mina stora kärlekar i fina t-shirts från mig

Syskonmys

Minen när man blir tillsagd för att man knycklar ihop mormors blommor

Vi har haft riktiga toppen dagar!

Ligger nu helt slut i sängen, D har åkt till jobbet så jag ska kolla på något innan jag somnar och laddar inför morgondagens jobb!