Fika, flyg och Valborg!

Torsdag idag, men ingen vanlig tråkig torsdag utan en festligare sådan, nämligen Valborgsmässoafton!

Började dagen hos Johanna och Holger, som vanligt massa prat, lek och fika!

När David ringde och sa att lunchen vart klar vandrade jag och Tyra hem. Efter lunch för oss alla packade vi in oss i bilen och begav oss mot flygplatsen där vi skulle hämta Mathilda och Julia!

Inte nog med att de är valborgsmässoafton och kungens födelsedag utan de är även Mathildas födelsedag!
Stort grattis på din dag!

När vi lämnat av dom i Bua åkte vi vidare till Skällinge där de vankades middag hos Davids mamma. Det bjöds på smörgåstårta och sedan cheesecake!
Vi började även kolla på Humorgalan, gör ont i hela kroppen när man ser dom stackars barnen som haft oturen att födas i länder där förutsättningarna som vi har inte finns. Samtidigt som jag har Tyra liggande i famnen vars största problem är att hon, enligt sina mått, inte får mat tillräckligt fort eller har fått ligga i soffan själv i 3 minuter så ser jag massa barn som svälter eller blivit bortlämnade av sina föräldrar eller föräldralösa.

Så jag gjorde slag i saken

Dags att mata klart Tyra och sedan sova.

Första Ikea besöket!

Vid 11 packade vi in oss i bilen och lämnade Tjörn, på vägen hem gjorde vi ett stopp inne i Göteborg och även i Kållered. Tyras första Ikea besök!

Hon älskade de, låg lugn och vaken i vagnen hela tiden!

Väl hemma slängde vi bara av grejer och åkte sedan till hajen!

David förberedde maten, gick sedan och tränade medan jag och Tyra mötte upp Johanna för lite kvälls shopping på Gina Tricot!
Kändes verkligen skönt att träffa Johanna igen, har ju trots allt inte setts sen i söndags!

Nähä, snart sover Tyra så de gäller att passa på att sova själv!

Tjörn och namnsdag!

Sista natten på Tjörn, imon bär det av hemåt igen.
Vi har inte gjort något alls nästan.. En promenad i skärhamn igår, goda middagar varje kväll, städat bilen och mest bara varit!

Idag har våran Tyra namnsdag, första någonsin!

Dags att sova, får passa på då jag just fått Tyra att somna!

Söndag!

Vaknade upp till toppen väder! Blev frukost framför tv:n innan David gick och tränade, Tyra passade på att sova då så jag röjde lite och förberedde inför lunchen som familjen Skog/Johnsen skulle äta med oss!

Vi invigde våran bärsele med, som Tyra äntligen växt i, hon verkade gilla den.

Det blev våfflor till lunch och som vanligt hade vi jätte trevligt. När humöret på barnen började sjunka begav vi oss ut för lite lek och luft!

Vid 16.30 packade jag, David och Tyra in oss i bilen och begav oss till Tjörn.

Möhippa!

I lördags vankades det möhippa för Emelie!
Vid 9.45 hämtade vi upp henne vid Sunnvära kvarn, där det skålades i bubbel innan vi körde vidare till Derome där Emelie skulle få rida!

Även Johanna fick rida

Sedan bar det av in till stan för lunch, jag gick hem för att mata Tyra.
Efter detta mötte jag upp dom andra då de var dags för dans! Jag vågade inte vara med eftersom förlossningen bara ligger 1 månad bort.

Efter detta bar det av ut till bua ( jag hämtade Tyra innan jag körde ut) där det åts 3 rätters middag, lektes en lek, Emelie målade en tavla och så klart massa skratt och prat!

Tack alla för en toppen dag/kväll, och framför allt tack till Annelie, Fia och Johanna som fixat allt!

Förra veckan!

Här har de ekat tomt!

Förra veckan sprang som vanligt förbi, David jobbade natt måndag och tisdag och sedan gick han av och ska vara hemma med oss till 16 maj, förutom att han jobbar 1/5!

I tisdag vart Lizeth hemma och hälsade på oss, vart ett tag sedan vi sågs och vi hade massa att prata om!
Hon hade med sig fina kläder till bebisen, mjuka och tunna, blir perfekta i sommar!

Vi bestämde även namn i veckan, det blev Tyra!

I onsdags träffade vi Johanna och Holger, blev en fika och häng hemma hos dom innan vi hämtade Alfons på förskolan!

Det händer väldigt mycket med Tyra nu, hon är med på ett annat sätt och gillar att ligga i babygymet, iaf en stund!

I fredags åkte vi runt och kollade lite olika områden och hus, vet inte om vi blev så mycket klokare men det är alltid kul att se inte nytt!
Blev en mysig hemma kväll som bestod av tvätt, middag och tv häng och även bad för Tyra!

Helgen!

David skulle jobba eftermiddag hela helgen så fredagen började med frukost ihop, sedan tog vi oss ut på en promenad i solen!

När David åkte till jobbet kom Johanna och barnen och Amanda på besök! Det blev fika och massa prat, härligt som vanligt!

Amanda hade med en present, första smycket

När alla gått hem kommer David genom dörren, han hade blivit hem skickad för att jobba förmiddag hela helgen istället, inte mig emot!

Han gick och tränade och jag och bebis mötte upp Johanna på stan en sväng!

Bebis fick nya kläder

På kvällen blev de pizza framför Beck

David åkte till jobbet vid 6 i lördags så vi vart ensamma på morgonen, lagom till bebis behövde sova sin långa stund hörde Johanna av sig så vi mötte upp dom i lekparken!
Efter de blev det fika på biblioteket följt av en liten promenad med stopp på en ny lekplats, sen vaknade bebis och vi gick hemåt då de vart matdags!

När David kom från jobbet åkte vi och handlade på Hajen, lagade middag och senare kom mamma!
Under kvällen kollade vi på film, Förr eller senare exploderar jag, väldigt fin men väldigt sorglig!

Söndagen sparkades igång vid 7.30, vid 8 vart de dags att tvätta!
Mamma vart här så hon tog hand om bebis medan jag sprang upp och ner till tvättstugan, passade även på att bädda om i sängen, plocka ur diskmaskinen och fixa lite!

Mathilda kom förbi och vi alla tog oss ut på en promenad till blomsterlandet, på vägen hem stannade vi på Håstensgrillen (Mathildas och mammas ide), de vart ju aningen speciellt där...

Min mellan pommes, potionerna vart ju rejäla iaf..

Efter en sväng på ÖoB, Rusta och Hajen åkte mamma och Mathilda hem.

På kvällen blev det middag, Mästarnas mästare och Arne Dahl!

En toppen helg som bjudit på jätte härligt väder, känns som de börjar gå åt rätt håll nu!

Solig torsdag!

Idag visade sig solen äntligen! Strax innan 13 knackade Johanna, Holger och Pelle på dörren då de vart promenad dags.
Vi följde Emelie till hennes bil sedan blev de en sväng längs havet och sedan till Alfons förskola. Bebis vart trött men inte riktigt nöjd i vagnen men snäll som Holger är lånad han ut sin speldosa och vips så somnade hon!

Vi hämtade Alfons och tog en sväng om Spöklekplatsen, och sedan hem till Morkullegatan för lite fika, häng och bullbak.
Mitt i bullbaket begav jag och bebis oss hem, Mathilda kom förbi en sväng och jag passade på att städa lite.

Mitt hjärta har sovit i soffan sedan 18.45, utan att ligga på någon (!) (väl inpackad i en filt i babynestet) vaknade för typ 30 min sen och är nu ombytt och matas, hoppas på en bättre natt inatt!

Oroligt!

Natten har varit sådär, hon har sovit på min arm hela natten då de är ändå stället hon kom till ro på!
Hon åt vid 3 tiden och vaknade sedan redan runt 5 och ville äta, gjorde då även ett blöjbyte, då passande hon på att kissa så de vart bara att byta pyjamas!

Vid 6 vart hon fortfarande vaken så de vart bara att gå upp, blev en Power nap i soffan på 30 min typ!
Sen spydde hon ner både henne och mig, dags för nästa klädbyte.

Mamma har varit här en sväng med, jag fick äta frukost sittande i lugn och ro, lyx!

Vi senaste blöjbyten kissade hon igen, så då vart de bara att byta kläder igen!

Nu ligger mitt hjärta och äter och jag dricker kaffe.
Snart kommet Emelie och senare blir de en promenad i solen med Johanna!

Glass och tavlor!

Vaknade upp till ännu en retning dag, efter lite frukost somnade vi om i soffan!

Efter lunch kom Johanna och Holger hit, dom hade inte bara med sig ett glatt humör utan även glass!
Fika, prat och lek blev de innan dom begav sig till förskolan och jag och bebis klädde på oss och gick ut. Efter många om och men somnade hon!

Mathilda vart här en sväng, sedan åt jag och David middag innan mamma kom och hämtade upp mig och bebis.
Vi åkte till Brunnsan och hämtade massa tavlor och sedan till Angelica och hämtade skor och snick snackade lite!

Har sedan lastat in mammas däck i hennes bil och visat vart Mathilda bor så hon vet vart hon ska sova.

Nu sitter jag och väntar på att bebis ska vakna som sovit i bilstolen sen 18.30!!

Regnigt!

Vi har haft en toppen natt, la oss vid 23 och vaknade för mat vid 3.30 och sedan vid 7!

Morgonmys

Vi gick upp och åt frukost ihop, David har varit ledig även idag, när bebis tog en Power nap förberedde vi för lunchen. David gick sedan till gymmet och vi trotsade regnet och gick upp till Johanna och pojkarna!

Så kul att träffa dom igen, Holger har blivit så stor och kryper runt och Alfons tokade runt som vanligt!
Vi fikade och kollade på film. När vi sedan kände att alla vart lite hypade gav vi oss ut, denna gång i ännu mer regn och de hade börjat blåsa med!

Efter lite häng på biblioteket skiljdes vi åt.

Lunchen stod serverad när vi kom hem, efter den och lite te kom Davids mamma förbi en sväng!
När hon åkte parkerade vi oss i soffan och kollade på en Beck film.

Bebis har under eftermiddagen varit lite gnällig, tror hon vart trött, men efter lite meck lugnade hon ner sig och somnade!

Imon ska David jobba igen och vi är ensamma, hoppas på nöjd och glad bebis och fint väder!

ÄNTLIGEN!

Måndag igen, men David är ledig så de gör inte mig något alls! Det blev en lång frukost tillsammans framför Nyhetsmorgon innan vi gav oss ut på en promenad, som på grund av halv orkan skulle blir kort, men plötsligt hade vi varit ute i 1 1/2 timme!

Lite lunch för oss alla 3 för att sedan bege oss till banken, och efter banken skulle vi till BVC.
Hon växer finfint, nu är hon 54cm lång och väger 3400g!

Mötte senare upp Johanna och Pelle, äntligen är kvinnan i mitt liv hemma igen! Satan i gatan vad jag saknat henne!
Blev en lång promenad med massa prat så klart!

Hemma stod middagen på bordet och bebis skrek av hunger.

Bebis har just somnat i min famn, dags att lägga henne och själv få lite sömn!

Vi försöker göra sängen poppis

Badfrippan

Söndag!

Natten bjöd på storm och skitväder så förhoppningarna vart inte jätte höga när vi gick upp imorse, efter en natt som sömn mässigt inte heller varit toppen!

Medan jag matade bebis åkte David till Hajen, när han kom hem kunde vi tillsammans fixa frukost medan bebis satt i babysittern på köksbordet!

Efter frukost gjorde vi oss ordning, lämnade bebis hos Angelica och Johan innan vi åkte på visning!
Vi går i hustankar och för att veta vad man vill ha och inte vill ha är de bara att börja gå på lite visningar!

Vi hämtade bebis (som fortfarande sov), David gick och tränade och strax innan han kom hem vaknade bebis, riktigt maraton sov!

En promenad i det fina vädret för att sedan grilla, kvällen har spenderats framför tv:n med marängsviss till efterrätt!

Ska amma klart och sedan sova!

"Orolig" bebis som bara vill vara nära

Helg!

Gårdagen bjöd på toppen väder, blåste en del men inte ens vinden vart kall!

Frukost åt vi inte förren 11.30, jag tog hand om ledsen bebis och David hade ju jobbat natt och sov därför lite längre.
Efter frukost kom vi iaf ut på en promenad, mötte upp Niklas och hans flickvän som hade med fin present till bebis!

Vid 15 vart vi hemma igen, lite lunch och soffhäng, bebis och David fick sovt lite middag medan jag fixade tvätten!

Dammsugning hanns även med innan vi gick till kvantum och handlade kvällens middag som åts framför tv:n!

Just nu är David och handlar och jag sitter och ammar, när han kommer hem blir de frukost!

Det bästa av allt är att David är ledig även måndag och tisdag så helgen har egentligen bara börjat!

Pappa på papper!

Idag vart dagen kommen då vi skulle skriva på papper om att David är bebisens pappa. Så nu är David pappa på riktigt och vi har gemensam vårdnad, 3 papper, 3 vittnen, legitimation och lite underskrifter vart allt som behövdes!

Förutom en promenad har vi inte gjort mycket, Davids mamma vart här en sväng och vi har haft tvättid!

Bebis har inte varit helt 100 idag, har mest varit gråt/gnäll och inte kommit till ro alls, känns över trött! Gör så ont i hjärtat när det till och med kommer tårar när hon gråter!

David åkte till jobbet vid 22 så nu ska jag se om hjärtat mitt somnar under amningen annars är det bara att kämpa på!

Torsdag!

Dagen har inte inneburit några större händelser, har haft en bebis som bara vill vara nära idag så dagen har spenderats till större delen i soffan!

Babysittern användes iaf typ 45 min idag så jag hann både göra och äta frukost utan någon större stress!

När David kom hem från jobbet hann kag städa lite innan bebis vaknade och det vart mat dags, efter det begav vi oss ut på en promenad!

Nu är de dags att sova, imon jobbar David natt så de blir nästan som att han är ledig!

En trött plutt

Onsdag!

Idag har det verkligen varit toppen väder, alldeles för varmt för vinterjacka som jag i min rädsla att frysa hade på mig på våran promenad!

Efter lunch kom Sandra förbi en sväng, fick en jätte fin body av henne!

När David kom från jobbet åkte vi till babyhuset och köpte en babysitter! Känns som de behövs då bebis inte jätte gärna ligger ner ensam, kanske vill hon hellre sitta och se världen?

Julle vart förbi och klippte sig och efter att han åkt tog vi oss en promenad för att få njuta extra av de fina vädret.
Efter matlagning och ätning kollade vi på Mästerkocken och Robinson innan de vart dags att sova!

Nähä, ska amma klart, antar att de redan är gjort då hon mest ligger och sover här, och sedan somna om!

Påskhelgen!

Dagarna går i ett, blir mest soffhäng med bebis som mest äter och sover, hon har däremot börjat vara lite mer vaken dom senaste dagarna!

Påsken är redan över, orkade aldrig påskpynta, varken ris, pynt eller påskliljor så de vart kanske aldrig riktigt påskigt.

Skärtorsdagen hände de inte så mycket, David jobbade så de kändes som en "vanlig" dag.

På långfredagen åkte David till jobbet och jag passade på att städa medan bebis somnade om efter morgonens matning!

David som skulle jobbet till 16, hörde av sig och då brandövningen dom skulle ha blev inställd kom han hem redan vid 12 istället!

Vi gav oss ut på en promenad i det härliga vårvädret innan vi lagade mat och åt då David skulle till Havanna med lite vänner på kvällen.
Jag och bebis spenderade kvällen med Lets dance!

David som sov på soffan (vi vågade inte chansa efter några öl och bebis i sängen) kom in till oss på morgonen, jag kunde inte somna om så jag gick upp och gjorde frukost som jag sedan åt själv då mina hjärtan somnat om!

Vi åkte sedan och veckohandlade innan Louise kom på besök! Som vanligt jätte kul att träffas och massa att prata om, tiden flög iväg och klockan blev 16.
Louise åkte hem och vi gjorde oss iordning och åkte till Skällinge för påskmiddag!

Det bjöds på sill till förrätt, lamm till varmrätt och en lakrits/hallon efterrätt! Vid 22.30 packade vi ihop oss och begav oss hemåt!

Påskdagen vart helt obokad så det blev långfrukost framför Nyhetsmorgon, sedan hade vi tvättid, David gick och tränade, sedan lagade vi mat följt av en långpromenad i vårvädret!

Annandag påsk skulle David jobba igen, så på förmiddagen vart vi själva, vi valde då att ta en långpromenad i solen innan Angelica kom hit.
Vi gick sedan ut på en promenad till, verkligen hur härligt väder som helst!
Vid 16 begav Angelica sig vidare, Mathilda kom förbi en sväng och när David kom hem packade vi in oss i bilen och åkte och tvättade den!

Igår vart vi på BVC, bebis växer så fint och att hon föddes liten är inget vi behöver oroa oss för, nu väger hon 3300g och är 51cm!

När bebis vaknar blir det mat följt av en promenix då solen verkar komma fram nu!

Fina saker!

Igår bart vårat hjärta 2 veckor, tycker tiden går fort samtidigt som den går långsamt.
Känns som hon alltid varit hos oss men så är de "bara" 2 veckor, konstig känsla!

Under sitt 2 veckors långa liv har vi haft lite besök här hemma, och hon har blivit uppvaktad med jätte fina presenter!

Från sin farfar fick hon kläder som hans syster gjort

Från faster Frida

Från sin farmor

Från Sarah

Från min moster

Från familjen Skog/Johnsen

Från Louise

Blombud från Morbror Ludwig och Karro

Av mormor och alla mostrar fick faktiskt jag present istället, ett presentkort hos frisören

Tack för alla fina presenter till våran lilla tjej!

1 vecka!

Nu är de 1 vecka sedan vi kom hem från BB och vårat nya liv började.

Allt går verkligen jätte bra, har världens gulligaste och snällaste bebis! Hon äter och sover hur bra, vagnen åker hon i hur bra som helst!
Hon är lite så där inställd till att vara ensam, men de är ju jag med så de är inget jag klagar över! Är ju bara "jobbigt" när man ska lyckas äta eller tänkt ta sig en dusch men då får de vänta helt enkelt!

Har haft lite besök senaste veckan och bebis har fått så fina saker, men dom får jag visa senare!

Premiärturen i fredags

Första badet, som hon älskade

Ny inoljad

Hade planer på en dusch, men bebis hade andra planer